
Міністерство освіти і науки та Міністерство цифрової трансформації України спільно з експертами розробили Рекомендації щодо відповідального впровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах вищої освіти України.
https://cms.thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/page/community/docs/Vykorystannya_AI_u_vyshchyy_osviti.pdf
Документ містить поради для викладачів, студентів, адміністрацій ЗВО та дослідників, що допоможуть ефективно інтегрувати ШІ в освітній і науковий процес.
Рекомендації підкажуть, як складати якісні запити, розробляти завдання й обирати корисні ШІ-інструменти. Наприклад:
- для викладачів — генерування й перевірка тестів, створення презентацій, аналіз навчальних досягнень студентів тощо;
- для студентів — пошук інформації для наукових робіт, підготовка до іспитів, генерація ідей для презентацій та есе, отримання зворотного звʼязку на наукові роботи, вивчення мов;
- для керівників закладів вищої освіти — оптимізація адміністративних процесів, як-от: заповнення документації, відповіді на запитання студентів тощо.
Документ, що допоможе університетам:
- Впроваджувати ШІ в навчальний процес та наукову діяльність
- Забезпечувати академічну доброчесність та етичне використання ШІ
- Захищати права інтелектуальної власності та персональні дані
- Підвищувати цифрову грамотність серед студентів і викладачів
У рекомендаціях:
- Надано алгоритми оцінки ризиків та чеклісти для впровадження
- Наведено приклади використання ШІ для викладачів і студентів
- Розкрито міжнародний досвід інтеграції ШІ в освіту
- Визначено етичні, правові та безпекові аспекти роботи з ШІ
Заборона ШІ — не вихід. Навпаки, правильне інтегрування технологій — це шлях до модернізації освіти, розвитку інновацій і підвищення конкурентоспроможності українських вишів на глобальній арені.
Джерело інформації – https://mon.gov.ua/news/shtuchnyi-intelekt-u-zakladakh-vyshchoi-osvity-rekomendatsii-dlia-vykladachiv-studentiv-i-pratsivnykiv-zvo
Сторінку створено для інформування читачів Бібліотеки НМАУ ім. П. І. Чайковського про нові публікації та Інтернет-ресурси.