2025, Науковий вісник Національної музичної академії імені П. І. Чайковського, № 143

Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського

№ 143 (2025) : Науковий вісник Національної музичної академії імені П. І. Чайковського
http://naukvisnyknmau.com.ua/issue/view/19884

143й випуск Наукового вісника Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського присвячено інтерпретаційним аспектам музичної творчості.Протягом багатьох років ідейним натхненником, редактором і упорядником цієї наукової серії був видатний учений — автор концепції і фундатор вітчизняної школи теорії музичної інтерпретації, ініціатор створення та керівник Українського товариства аналізу музики, засновник кафедри теорії та історії музичного виконавства НМАУ ім. П. І. Чайковського, доктор мистецтвознавства, професор ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ МОСКАЛЕНКО (1940–2025). Його наукова діяльність, педагогічна спадщина та організаторська ініціатива визначили методологічні обріїтеоретичного музикознавства, зорієнтованого на осмислення процесів композиторської і виконавської творчості.Представлені у цьому випуску праці демонструють широту дослідницьких підходів і живий інтерес сучасного музикознавства до проблем інтерпретації як багатовимірного явища, що поєднує композиторське мислення, виконавський досвід і рефлексію слухача. Їх автори утверджують наукову традицію, започатковануВ. Г. Москаленком, і водночас відкривають нові перспективи для розвитку української школи аналітичного та виконавського музикознавства.

Зміст

Українська поезія як фактор національного стилетворення у жанрах популярної музики / Віолетта Миколаївна Артеменко

Інтермедіальний вектор у творчих пошуках сучасних турецьких композиторів / Дарина Дмитрівна Купіна

Феномени, ноумени та «тригери» музичного стилетворення / Ольга Тарасівна Катрич

Темброва алюзія як умовна стилізація звучності / Борислав Юрійович Стронько

Специфіка музичного стилетворення у творчості го Веньцзіна (на прикладі опери «Поет Лі Бай») / Дар’я Олександрівна Гнатюк

Багатоголосся українських барокових партесів у світлі середньовічної теорії модальності / Ольга Анатоліївна Шуміліна

«Свято труб» Євгена Станковича: монотембровий ансамбль як простір для творчого експерименту / Юрій Вікторович Фик, Ольга Василівна Сапожнік

Концерти Левка Колодуба для тромбона з оркестром: концептуальні засади інтерпретації / Юрій Валерійович Яровий

«4′33″ на проспекті Науки» Святослава Крутикова: концептуальний аспект / Анна Володимирівна Приходько

Культурні символи Донеччини у хоровій симфонії-перформансі Євгена Петриченка «Осяяні чорним сонцем» / Анастасія Олександрівна Єрмоленко

Вокальна мініатюра Клода Дебюссі «Clair de lune»:від авторського задуму до виконавських інтерпретацій / Валентина Яківна Редя, Ангеліна Альбертівна Рахматуллаєва

Творчість Жозефа-Ніколя-Панкраса Руає в умовах розвитку французького музичного мистецтва першої половини XVIII століття / Дмитро Валерійович Шевченко

Квінтет ор. 143 Маріо Кастельнуово-Тедеско крізь призму традиції жанру / Ілля Федорович Галла

Цифрові інструменти у дослідженні орфоепічних аспектів співу / Дмитро Олександрович Киричек


Сторінку створено для інформування читачів Бібліотеки НМАУ ім. П. І. Чайковського про нові публікації та Інтернет-ресурси.