Кароль Шимановський: віртуальна виставка до 140-річчя від дня народження

Виставка складається з двох частин. На початку представлені твори з фондів бібліотеки НМАУ ім. П. І. Чайковського. Цей розділ містить два підрозділи: нотні видання та твори про життя та творчість видатного польського композитора. При можливості описи доповнювалися посиланнями на електронні копії творів з інших бібліотек. Друга частина виставки містить посилання на твори композитора в електронних бібліотеках.

Твори з фондів бібліотеки НМАУ ім. П. І. Чайковського

      II Symfonia : op. 19 [Ноти] = Шимановский К. Симфония № 2 .- Партитура / K. Szymanowski ; opracowal G.Fitelberg. — Partitura. — Krakow : PWM, 1954. — 149c.
Шифр: Щ951.11-040(3)П     Авторський знак: Ш61

      Звукозапис твору – https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k8815929z

      III. Symfonia : op. 19 “Das Lied von der Nacht ” : ор. 27 [Ноти] = Шимановский К. Симфония № 3 “Песня ночи”.- Партитура : [Mojei Matce] / K. Szymanowski. — Partitura. — Xerox. — 87c.
Шифр: Щ951.11-040(3)П     Авторський знак: Ш61

      Електронна копія іншого видання твору – https://crispa.uw.edu.pl/object/files/318668/display/Default

***

      Квартеты : для двух скрипок, альта и виолончели [Ноти] / К. Шимановский. — Партитура. — Москва : Музыка, 1968. — 68с.
Шифр: Щ952.107(3)Пя44     Авторський знак: Ш61

      I Kwartet smyczkowy : C-dur : op. 37 ; II Kwartet smyczkowy : op. 56 [Ноти] = Шимановский К. Струнные квартеты : ор.37 и ор. 56.-Голоса / K. Szymanowski. — Glosy. — Krakow : PWM.
Шифр: Щ952.107(3)Гя44     Авторський знак: Ш61

      Електронні копії інших видання твору –
https://polona.pl/item/quatuor-a-cordes-streichquartett-string-quartet-op-56,ODM5NDgwMDg/0/#info:metadata

https://crispa.uw.edu.pl/object/files/318684/display/Default

***

      Симфония : (симфония-концерт : для фп. с оркестром) : № 4 : оp. 60 [Ноти] / К. Шимановский. — Партитура. — Москва : Музыка, 1967. — 119с.
Шифр: Щ954.2-042(3)П     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія іншого видання твору
https://crispa.uw.edu.pl/object/files/318690/display/Default

      Концерт № 1 : соч. 35 : для скрипки с оркестром [Ноти] : [Посвящ. П.Коханскому] / К. Шимановский ; перелож. для скрипки и фп. И.Лефельда ; ред. Е.Уминской. — Москва : Музыка, 1967. — 46с.+п.скр.10с.
Шифр: Щ955.4-042(3)Фп     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія іншого видання твору
https://pbc.gda.pl/dlibra/doccontent?id=31253

      Концерт № 1 : соч. 35 : для скрипки с оркестром [Ноти] : [Посвящ. П.Коханьскому] / К. Шимановский. — Клавир. — Москва : Музыка, 1974. — 40с.+п.скр.10с.
Шифр: Щ955.4-042(3)Фп     Авторський знак: Ш61

      I Koncert skrzypcowy : op. 35 [Ноти] = Шимановский К. Концерт № 1 : для скрипки с оркестром. – Клавир : [P.Kochanskiemu] / K. Szymanowski ; wyciag fortepianowy opr. J.Lefeld ; glos skr. przejrzala E.Uminska. — 2 wyd. — Krakow : PWM, 1953. — 46c. 
Шифр: Щ955.4-042(3)Фп     Авторський знак: Ш61

      I Koncert : na skrzypce i orkiestre : op. 35 [Ноти] = Шимановский К. Концерт № 1 : для скрипки с оркестром.-Партитура / K. Szymanowski ; opr. S.Wislocki ; glos skr. opr.E.Uminska. — Partytura. — Warszawa : PWM, 1962. — 78c.
Шифр: Щ955.4-042(3)П     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія іншого видання твору
https://polona.pl/item/concerto-pour-violon-seul-et-orchestre-op-35,NzY1MDg4ODA/4/#info:metadata

      I Koncert skrzypcowy : op. 35 [Ноти] = Шимановский К. Концерт № 1 : для скрипки с оркестром. – Клавир : [P.Kochanskiemu] / K. Szymanowski ; wiciag fortepianowy opr. J.Lefeld ; red. glosu skr. E.Uminska. — Krakow : PWM, 1972. — 41c. 
Шифр: Щ955.4-042(3)Фп     Авторський знак: Ш61

***

Зміст : Прелюдії ; Прелюдія і фуга ; Етюди ; Мазурки ; 4 польські танці ; Романтичний вальс ; Метопи ; Маски.

      Твори : для фортепіано [Ноти] / К. Шимановський ; упоряд. Б.Стришевська. — Київ : Музична Україна, 2017. — 71 c.
Шифр: Щ954.2(3)я44     Авторський знак: Ш61

      I Sonata : c-moll : op. 8 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. Соната № 1 : ор. 8 : для фп. / K. Szymanowski ; red. W.Kedra. — Krakow : PWM, 1998. — 33c.
Шифр: Щ954.2-041(3)     Авторський знак: Ш61
      Електронні копії інших видання твору –
https://crispa.uw.edu.pl/object/files/142137/display/Default

https://polona.pl/item/sonate-do-mineur-c-moll-pour-piano-op-8,MTA2NTc1ODY2/2/#info:metadata

Метопы: Соч. 29: I. Остров сирен
II. Калипсо
III. Навзикая
Этюды: Соч. 33, №№ I-XII
Маски: Соч. 34: I. Шехеразада
II. Шут Тантрис
III. Серенада Дон-Жуана
Третья соната: Соч. 36
Двадцать мазурок: Соч. 50
Две мазурки: Соч. 62

Сочинения для фортепиано. Т. 2 : в 3-х т. / Вступит. статья И. Бэлзы. – М. : Музыка, 1973. – 197 с.

Концертная симфония № 4: Соч. 60
Романтический вальс
Прелюдия и фуга
Мазурка: (Детская пьеса)
Краковяк: (Детская пьеса)
Оберек: (Польский танец)
Полонез
Из польских песен
Шел солдат по лесу
Бравые уланы
Средо цветов, пестрящих в поле
Листья опадают
На войне ведь как бывает
И пронеслись белые лебеди
Эй, марш, стрелки
Ой ты, розмарин мой
Куда едешь, Яся

      Сочинения для фортепиано. Т. 3 : В 3 т. / Ред.-сост. К. Сорокин. – М. : Музыка, 1987. – 160 с.
Шифр: Щ954.2я44(3)     Авторський знак: Ш61

      9 preludiow : op. 1 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. 9 прелюдий : ор. 1 : для фп. / K. Szymanowski ; red. E.Bukojemska. — Krakow : PWM, 2001. — 18c.
Шифр: Щ954.2-058.4(3)     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія іншого видання твору
https://pbc.gda.pl/dlibra/doccontent?id=31182

      Preludium i Fuga : na Fortepian [Ноти] = Шимановский Ш. Прелюдия и фуга : для фп. / K. Szymanowski. — Krakow : PWM, 1946. — 8с.
Шифр: Щ954.2-045(3)     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія: https://polona.pl/item/preludium-i-fuga-na-fortepian,NzQ5NDA1MDM/0/#info:metadata

      Etiudy : op. 33 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. Этюды : ор. 33 : для фп. / K. Szymanowski ; opracowal Z.Drzewiecki. — Krakow : PWM, 1955. — 30c.
Шифр: Щ954.294(3)я44     Авторський знак: Ш61

      Четыре этюда : соч. 4 : для фп [Ноти] / К. Шимановский. — М. – Л. : Госмузиздат, 1951. — 20с.
Шифр: Щ954.294(3)     Авторський знак: Ш61

      4 etiudy : op. 4 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. 4 этюда : op. 4 : для фп. / K. Szymanowski ; red. E. Bukojemska. — Krakow : PWM, 2007. — 15c.
Шифр: Щ954.294(3)     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія іншого видання творуhttps://kpbc.umk.pl/dlibra/doccontent?id=36634

      II Sonata : A-dur : op. 21 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. Соната № 2 : ор. 21 : для фп. / K. Szymanowski ; red.W.Kedra. — Krakow : PWM, 1998. — 37c.
Шифр: Щ954.2-041(3)     Авторський знак: Ш61

      III Sonata : op. 36 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К.Соната № 3 : ор. 36 : для фп. / K. Szymanowski ; red. W.Kedra. — Krakow : PWM, 1998. — 27c.
Шифр: Щ954.2-041(3)     Авторський знак: Ш61

      4 tance polskie : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. 4 польских танца : для фп. / K. Szymanowski ; red. T.Chylinska. — Krakow : PWM, 1997. — 12c.
Шифр: Щ954.2-058.5(3)я44     Авторський знак: Ш61

      20 mazurkow : op. 50 ; 2 mazurki :op. 62 : na fortepian [Ноти] = Шимановский К. 20 мазурок :ор. 50 ; 2 мазурки :ор.62 : для фп. / K. Szymanowski ; red. tomu T.Chylinska. — Krakow : PWM, 1997. — 66c.
Шифр: Щ954.2-058.5(3)я44     Авторський знак: Ш61
      Електронні копії інших видань творів –
https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/doccontent?id=513804

https://crispa.uw.edu.pl/object/files/143584/display/Default

***

      Мифы [Ноти] : (избранные пьесы) : для скрипки и фортепиано / К. М. Шимановский. — Москва : Музыка, 1967. — 50 c.(п. скр. 9 c.).
Шифр: Щ955.4-42-058.8(3)     Авторський знак: Ш61

      Ноктюрн и Тарантелла [Ноти] : для скрипки и фортепиано / К. Шимановский. — Москва : Госмузиздат, 1959. — 38 c., (скр. 11 c.).
Шифр: Щ955.4(3)     Авторський знак: Ш61

      Песня Роксаны : из оперы “Король Рожер” [Ноти] / К. Шимановский ; в обр. для скрипки и фп. П.Коханского. — М.-Л. : Музгиз, 1948. — 7с.+п.скр.3с.
Шифр: Щ955.4-42-097.1(3)     Авторський знак: Ш61
      Електронна копія автографу П. Коханськогоhttps://polona.pl/item/air-de-roxane-de-l-opera-le-roi-roger-trancription-pour-violon-et-piano,MTU4MDEzMg/0/#info:metadata

      Соната : для скрипки і фп [Ноти] : [Присвяч. Б. Громадському] / К. Шимановський ; перед. сл. А.Калениченка. — Ксерокс. — 30c.+п.скр.9c.
Шифр: Щ955.4-42-041(3)     Авторський знак: Ш61

      Твори : для скрипки і фп [Ноти] / К. Шимановський. — Київ : Музична Україна, 2012. — 96c.+п.скр.32c.
Шифр: Щ955.4-42(3)я44     Авторський знак: Ш61

      Фонтан Аретузы : (миф) : для скрипки и фп [Ноти] / К. Шимановский. — Москва : Госмузиздат, 1955. — 19c.+п.скр.4c. — (Концертный репертуар скрипача).
Шифр: Щ955.4-42-058.8(3)     Авторський знак: Ш61

      Курпевские песни : для смешанного хора без сопровожд [Ноти] / К. Шимановский ; сл. нар. ; перев. А.Ревича. — Москва : Музыка, 1968. — 28с. — (Хоровые произведения).
Шифр: Щ941.1-0-043.2(3)     Авторський знак: Ш61

      Шесть курпёвских песен : для смешанного хора без сопровожд [Ноти] / К. Шимановский ; пер. А.Ревича. — Москва : Музыка, 1982. — 30c. — (Хоровые произведения).
Шифр: Щ941.1-0-043.3(3)     Авторський знак: Ш61

Песни на слова К. Тетмайера
Весь мир остался там, вдали
Ночью, когда долго я в тиши мечтаю: Соч. 2, №№ 1 и 4
Песни на слова Т. Мициньского
В зачарованном лесу: Соч. 11, № 2
Плывут, струясь в лазури чистой: Соч. 11, № 3
Греми, буря!: Соч. 11, № 4
Запах волос твоих: Соч. 20, № 3
Песни на слова Г. Бетге. (Из Хафиза)
Желания: Соч. 24, № 1
Единственное лекарство: Соч. 24, № 2
Песни на слова С. Шимановской
Соловей: Соч. 31, № 2
Танец: Соч. 31, № 4
Лебедь: Соч. 7
Слова В. Берента
Зюлейка: Соч. 13, № 4
Слова Ф. Боденштедта
Песня Роксаны из оперы “Король Рогер”
Слова Я. Ивашкевича и К. Шимановского
Курпевские песни
Летели журавли: Соч. 58, № 1
Близится буря: Соч. 58, № 2
Над озером: Соч. 58, № 4
Еду ночкой темной: Соч. 58, № 10
Все своих дождались: Соч. 58, № 12
Ой, хлещу коня я
Плыли рыбки, плыли

      Избранное : для голоса с фп [Ноти] / К. Шимановский ; сост. А.Ерохин ; предисл. И.Бэлзы. — Москва : Госмузиздат, 1963. — 79с.
Шифр: Щ943.4-42-043.3(3)я44     Авторський знак: Ш61

Твори про життя та творчість Кароля Шимановського

      Кароль Шимановский 1882-1937 [Текст] : Краткий очерк жизни и творчества: Популярная монография / Э. Волынский ; Шимановский К., о нем. — Ленинград : “Музыка”. Ленингр.отд-ние, 1974. — 88 с.

      Избранные статьи и письма [Текст] / К. Шимановский. — Ленинград : Музгиз, 1963. — 253 с.
Шифр: 78.071Шимановський     Авторський знак: Ш61

      Кароль Шимановский / Станислав Голяховский. Встречи с Шимановским / Ярослав Ивашкевич [Текст] ; [передмова, загальна редакція] Игорь Бэлза ; [переклад з польської] И. Свириды. — Москва : Музыка, 1982. — 143 с.

      Воспоминания, статьи, публикации [Текст] : [cборник] / К. Шимановский ; редакция и составление Ирины Ильиничны Никольской и Юлии Вольфовны Крейниной. — Москва : Советский композитор, 1984. — 296 с. : нот., ил. — (Зарубежная музыка. Мастера ХХ века).

      Шимановський Кароль [Текст] : [буклет] / автор текстів Е. Ясінська-Єндрош. — [Варшава] : Інститут Адама Міцкевича, 2004. — 16 с. : іл.

      Шимановські, Блюменфельди, Нейгаузи: музичні родини
на перехресті культур
: колективна монографія / ред.-упоряд.
О.І. Полячок. – Кропивницький : Видавець Лисенко В.Ф., 2019.
– 664 с. — URL: http://biography.nbuv.gov.ua/rating/r2019/txt/g2/7037.pdf

      Урочистий концерт Кароль Шимановський “Король Роджер” ор.46 Концертна версія [Текст] : Нац. академ. театр опери та балету України ім. Т.Г.Шевченка, Київ, 24 березня 2005. — Б.м. : Ін-т Адама Міцкевича, 2005. — 32 с. : іл.
Шифр: 78.071.2Шиман.     Авторський знак: У71

***

  1. Андросова, Д. В. Афольклоризм К. Шимановского 1910-х годов в исполнительской проекции / Андросова Дария Владимировна // Трансформаційні процеси в освіті і культурі : матеріали Міжнар. наук.-твор. конф. / Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, Одес. нац. муз. акад. ім. А. В. Нежданової [та ін.]. – Одеса ; Київ ; Варшава, 2013. – С. 65–68. – Библиогр.: 6 назв.
  2. Гиса, О. «Мазурки опус 50» Кароля Шимановського: структурно-стильовий аналіз / О. Гиса // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка та Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського / Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – Тернопіль ; Київ, 2009. – С. 12–16.
  3. Демска-Трембач, М. Споры поколения Витольда Малишевского о национальном характере польской музыки / М. Демска-Трембач // Музичне мистецтво і культура. – 2008. – С. 7–16.
  4. Демска-Трембач, М. «Mythes» и «Metopes» Кароля Шимановского: : диалог с античностью / М. Демска-Трембач // Аспекти історичного музикознавства : зб. наук. пр. / Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2013. – Вип. 6 : Музика і театр в історичному часі та просторі. – С. 216–225.
  5. Залєська, Р. Стильові особливості Сонати для скрипки та фортепіано d-moll Кароля Шимановського / Р. Залєська // Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика : зб. ст. / Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2011. – С. 145–156.
  6. Ігнатьєва, О. Пам’яті Кароля Шимановського / О. Ігнатьєва // Музика. – 1992. – № 6. – С. 20.
  7. Калениченко, А. Кароль Шимановський і Гуральська музика (на прикладі мелодики кантати «Stabat Mater» / А. Калениченко // Українське музикознавство : респ. міжвідом. наук.-метод. щорічник. – Київ, 1982. – Вип. 17. – С. 101–116.
  8. Калениченко, А. Чи можна вважати Кароля Шимановського також українським композитором? / А. Калениченко // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. – 2001. – Вип. 17 : Українська тема у світовій культурі. – С. 314–321.
  9. Левтонова, О. Пам’яті митця / О. Левтонова // Музика. – 1986. – № 1. – С. 28–29.
  10. Нестеров, Б. А. Вопросы фактуры фортепианных сочинений Шимановского / Б. А. Нестеров // Музыкальная фактура в аспекте стиля и формообразования : межвуз. сб. науч. тр. / Воронеж. гос. ин-т искусств. – Воронеж, 1992. – С. 130–147.
  11. Новак, А. Лиричні ситуації та категорії експресії в солоспівах : (на прикладі «Пісень божевільного муедзина» Кароля Шимановського) / А. Новак // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського : до 90-річчя НМАУ ім. П. І. Чайковського : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2003. – Вип. 28 : Семантичні аспекти слова в музичному творі. – С. 24–29.
  12. Полячок, Д. Композиторська. виконавська та літературна діяльність К. Шимановського в Єлисаветграді в 1917–1919 роках / Д. Полячок // Музична україністика: сучасний вимір / Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. – Київ, 2011. – Вип. 6 : Збірник наукових статей пам’яті доктора мистецтвознавства, професора, заслуженого діяча мистецтв України Миколи Гордійчука. – С. 199–211.
  13. Полячок, Д. О. «Любовні пісні Гафіза» ор.24 в аспекті естетико-стильових трансформацій творчості К. Шимановського / Полячок Дмитро // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2012. – Вип. 42 : Культурологія та мистецтвознавство. – С. 202–208.
  14. Полячок, Д. О. «Любовні пісні Гафіза» ор.24 в аспекті естетико-стильових трансформацій творчості К. Шимановського / Полячок Дмитро // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. муніцип. акад. ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2011. – Вип. 36 : Культурологія та мистецтвознавство. – С. 45–51.
  15. Полячок, Д. «Любовні пісні Гафіза» ор.24 в контексті естетико-стильових трансформацій в творчості К. Шимановського / Д. Полячок // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2010. – Вип. 35 : Матеріали ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Молоді музикознавці України», 2010 р. – С. 255–259.
  16. Полячок, Д. О. «Пісні принцеси з казки» як зразок камерно-вокальної лірики другого періоду творчості К. Шимановського / Дмитро Полячок // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2011. – Вип. 39. – С. 113–121.
  17. Полячок, Д. «Три фрагменти з поем Яна Камперовича» як зразок естетико-стильових засад камерно-вокальної лірики раннього періоду творчості К. Шимановського / Д. Полячок // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : [зб. наук. ст.] / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2012. – Вип. 99 : Музичне мистецтво: сучасні аспекти дослідження, кн. 3. – С. 375–387.
  18. Полячок, Д. Формування ранніх естетико-філософських поглядів Кароля Шимановського / Д. Полячок // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2012. – Вип. 44. – С. 156–164.
  19. Полячок, Д. О. «Slopiewnie» К. Шимановського на слова Ю. Тувіма – етапний твір на шляху до неофольклоризму в творчості композитора / Дмитро Полячок // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2010. – Вип. 31. – С. 137–147.
  20. Посошко, А. Жанрово-стилистические особенности фортепианных прелюдий К. Шимановского / А. Посошко // Когнітивне музикознавство-3 : / Харк. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2011. – Вип. 7 : Сьомі магістерські читання, 5 травня 2011 : наукові асамблеї. – С. 96–106.
  21. Самченко, В. Маловідома Черкащина: Вербівка вишивала роботи Малевича / В. Самченко // Україна молода. – 2020. – 5 трав. (№ 38). – С. 6.
  22. Сердюк, О. «Король Рогер» К. Шимановського в контексті пошуків європейського музичного театру другої половини ХХ – початку ХХІ століть / О. Сердюк // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2010. – Вип. 89 : Сучасний оперний театр і проблеми оперознавства : Марині Романівні Черкашиній-Губаренко присвячується. – С. 251–281.
  23. Сердюк, О. Музично-сценічні інтерпретації «Короля Рогера» Кароля Шимановського в контексті шукань європейського музичного театру ХХ століття / О. Сердюк // Українське музикознавство : наук.-метод. зб. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Центр муз. україністики. – Київ, 2001. – Вип. 30. – С. 201–228.
  24. Сердюк, О. Постать Кароля Шимановського в культурному просторі України / О. Сердюк // Костянтин Горський (1859–1924) : Міжнар. наук.-творч. конф. «Пам’яті Костянтина Горського» : (до 150-річчя від дня народж.) / Ген. консульство Республіки Польща в Харкові, Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2009. – С. 189–204.
  25. Середенко, А. Преломление особенностей индивидуального стиля К. Шимановского в цикле «Мифы» / А. Середенко // Київське музикознавство: зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. ін-т музики ім. Р. М. Глієра. – 2000. – Випуск 5. – С. 168–178.
  26. Середенко, А. С. Соната для скрипки и фортепиано К. Шимановського : (к вопросу формирования стиля композитора) / Середенко А. С. // Теоретичні та практичні питання культурології : [зб. наук. ст.] / Мелітоп. держ. пед. ун-т, Центр муз. україністики Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – Запоріжжя, 2000. – Вип. 3. – С. 69–78.
  27. Середенко, Г. К. Шимановський Соната d-moll / Г. Середенко // Українське музикознавство : наук.-метод. зб. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Центр муз. україністики. – Київ, 2000. – Вип. 29. – С. 227–235.
  28. Середенко, Г. М. «Три каприси Паганіні» К. Шимановського (особливості нового втілення) / Г. М. Середенко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – 2000. – Вип. 14 : Музичне виконавство, кн. 6. – С. 126–137.
  29. Сидоренко, Л. Індивідуально-авторські рецепції жанру камерної кантати у творчості польських композиторів останньої третини ХХ століття / Сидоренко Л. // Київське музикознавство : зб. ст. / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, Київ. муніцип. акад. ім. Р. М. Глієра. – Київ, 2011. – Вип. 36 : Культурологія та мистецтвознавство. – С. 99–108.
  30. Сікорська, І. Повернення Кароля Шимановського на малу батькіщину / І. Сікорська, Д. Полячок, Є. Ткаченко// Музика. – 2013. – № 2. – С. 42–43.
  31. Собакина, О. А. Фортепианные поэмы Кароля Шимановского / О. А. Собакина // Звучащая жизнь музыкальной классики ХХ века : по материалам науч.-практ. конф. / Моск. гос. консерватория им. П. И. Чайковского. – Москва, 2006. – С. 76–94.
  32. Собакина, О. В. Творчество Шопена и проблема формирования национальных композиторских школ в концепциях К. Шимановскго и А. В. Луначарского / О. В. Собакина // Отзвуки Шопена в русской культуре : [сб. по материалам междунар. науч. конф., окт. 2010 г.] / Ин-т славяноведения. – Москва, 2012. – С. 72–84.
  33. Солтыс, М. Подгалянский лад и его составные в творчестве К. Шимановского / М. Солтыс // Традиции и новаторство в музыке : тез. межресп. науч.-теорет. конф., посвящ. 60-летию образования Казах. ССР и Коммунист. партии Казахстана / Алма-Атин. гос. консерватория им. Курмангазы. – Алма-Ата, 1980. – С. 183–184.
  34. Тарнавецкая, М. Вторая соната К. Шимановского / М. Тарнавецкая // Украинское музыковедение : научно-методический межведомственные ежегодник. 1964. – Киев, 1966. – С. 290–309.
  35. Шевченко, Л. М. Скрябінівський ген Радості в Концертній симфонії № 4 К. Шимановського / Шевченко Лілія Михайлівна // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2020. – № 2. – С. 231–236. – Бібліогр.: 13 назв.
  36. Шиманска-Стулка, К. Панорама современной польской музыки / К. Шиманска-Стулка // Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. / Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв. – Київ, 2012. – Вип. 22. – С. 335–339.
  37. Volkova, G. Ritual incentives for the formation of genre typologies (through the example of К. Szymanowski’s etudes) / Volkova Galina // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2016. – № 3. – С. 76–79.

Бібліотечні ресурси з відкритим доступом

Еuropeana
https://www.europeana.eu/en/search?page=1&view=grid&query=Karol%20%20Szymanowski

Biblioteka Narodowa (Польща)
https://katalogi.bn.org.pl/discovery/search?query=any,contains,Karol%20Szymanowski&tab=LibraryCatalog&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS_NLOP&facet=tlevel,include,online_resources&lang=pl&offset=0

Federacją Bibliotek Cyfrowych (Польща)
https://fbc.pionier.net.pl/search#fq={!tag=dcterms_accessRights}dcterms_accessRights%3A%22Dost%C4%99p%20otwarty%22&q=Szymanowski%20karol

Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa (Польща)
https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/results?q=Karol+Szymanowski&action=SimpleSearchAction&type=-6&p=0

Дисертації

Камерно-вокальна творчість Кароля Шимановського: специфіка стильових процесів : дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Полячок Дмитро Олександрович; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2014. — URL:
https://nrat.ukrintei.ua/searchdoc/0414U002388/

      Szymanowski as post-Wagnerian : The Love songs of Hafiz, Op. 24. / Downes, Stephen Clive. — London, 1992. — URL: https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.389617

Автореферати дисертацій

      Камерно-інструментальна творчість К.Шимановського (до проблеми індивідуального стилю композитора): Автореф. дис… канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / А.М. Середенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2001. — 16 с. — URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&Z21ID=&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=DOC/2001/01samisk.zip
      Проаналізовано провідні художньо-естетичні тенденції першої третини XX ст., що стали важливим стилеутворювальними фактором творчих пошуків Шимановського, виявлено особливе місце камерно-інструментальних жанрів у його творчому доробку. Стиль композитора “акумулював” різні традиції, пошуки та варіанти стилістики. Хоча кожен з періодів творчості Шимановського має власну специфіку, завжди зберігаються стабільні риси стилю творів автора. Досліджено твори для скрипки і фортепіано, а також два квартети, які відображають головні етапи творчої еволюції композитора.

      Специфіка проявів принципів діалогу та гри у скрипковому концерті (на прикладі творів ХХ століття): автореф. дис… канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.М. Скрипнік ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 17 с. — URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&Z21ID=&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=DOC/2009/09slmsks.zip
      Досліджено специфіку діалогічних та ігрових проявів у скрипкових концертах XX ст. Концерти для скрипки з оркестром К. Шимановського, Б. Бартока, І. Стравінського, Д. Шостаковича, Є. Станковича та М. Скорика розглянуто у контексті актуальних для естетичної та культурознавчої думки XX ст. питань музичного діалогу та музичної гри. Музичний матеріал вивчено у контексті втілення специфічних особливостей жанру концерту в конкретних музичних творах, найбільш характерних стильових рис і комплексів засобів музичної виразності. Музикознавчий аналіз дозволяє зробити висновки про сутність понять “діалогічність”, “концертність” і “ігрова складова” в музиці, а також про взаємозв’язки, що існують між ними.